Theme Preview Rss

PENDAFTARAN BARU TAHUN 2014

Faktor-faktor persekitaran sosial boleh mempengaruhi atau menjadi sumber pembelajaran kepada proses pembentukan tingkah laku seseorang melalui pelbagai corak pembelajaran sosial seperti permodelan, maklum balas, dorongan dan halangan (Azhar 2006). Faktor persekitaran sosial yang dimaksudkan termasuklah elemen-elemen kemanusiaan, seperti pengaruh ibu ibapa, pengaruh guru-guru, pengaruh rakan sebaya dan pengaruh masyarakat, atau juga elemen-elemen bukan kemanusiaan seperti pengaruh pelbagai jenis media yang diterima oleh seseorang semasa menjalani proses kehidupan mereka.
 
Pembentukan keperibadian seseorang turut dipengaruhi oleh pelbagai pengaruh yang wujud dalam persekitaran kehidupan manusia seperti mana yang dijelaskan dalam al-Quran ayat ke 8 hingga ke 10 Surah al-Shams yang bermaksud :  
Maka Dia mengilhamkan kepadanya (jalan) kejahatan dan ketaqwaannya, sungguh beruntung orang yang menyucikannya (jiwa itu), dan sungguh rugi orang yang mengotorinya.

* Alhamdulilah syukur mendengar perubahan positif pelajar termasuk salah seorang ustaz yang baru menghantar anaknya pada tahun ini di tadika kami walaupun agak lewat sebab tahun depan nak masuk darjah 1 dah. Tak sampai setahun ustaz ceritakan sendiri anak dia yang agak pasif & pendiam sudah mula berani bercakap dan kehadapan termasuk nak iqamat waktu solat. Moga terus istiqamah.

-----------------------------------------
* Free Gift untuk 90 pendaftaran terawal 
* Pendaftaran bermula hari rabu & seterusnya sehinggalah kuota penuh 
* Yuran tahunan boleh dibayar secara ansuran 2 kali

0 comments:

Post a Comment